آخرین اخبار

میراسماعیلی: دریافت مالیات از فدراسیون ها به ورزش ضربه می زند

رئیس فدراسیون جودو گفت: سازمان امور مالیاتی با فدراسیون ها چکشی برخورد می کند و این عدم همکاری دوستان مالیاتی با ورزش باعث شده که ضربات سنگینی به ورزش کشورمان وارد شود.

اشتراک گذاری
04 دی 1402
کد مطلب : 10608

آرش میراسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به این سوال که سطح فنی چهل و ششمین دوره مسابقات جودو قهرمانی کشور که به میزبانی استان بوشهر برگزار شد، چطور بود: گفت: تقریبا نزدیک به ۳۰۰ جودوکار در این دوره از رقابت ها حضور داشتند، خوشبختانه شاهد مسابقات بسیار خوبی بین نفرات شرکت کننده بودیم و رقابت ها بسیار بهم نزدیک بود. ۳۲ استان با پتانسیل کامل در این رویداد حضور داشتند. تقریبا همه اعضا تیم ملی جوانان و بزرگسالان در این دوره از مسابقات به روی تاتامی رفتند. اهمیت و حساسیت این رقابت ها برای این بود که این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را نیز داشت.

وی در ادامه افزود: رقابت ها طی دو روز بسیار جذاب و دیدنی و با کیفیت برگزار شد. در نهایت نفرات برتر ۷ وزن به اردوی تیم ملی راه یافتند و به زودی دعوت خواهند شد. خوشبختانه نتایج و عملکرد بسیار خوبی را از نفرات اعزامی به مسابقات نوجوانان و جوانان ازبکستان، در بوشهر شاهد بودیم، از مبارزات همه بچه ها راضی هستم و این عملکرد خوب بچه ها نشان میدهد که ما مسیر را به درستی می رویم. از مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر برای برگزاری این رویداد تشکر میکنم. به هرحال در شرایط فعلی با حمایت از هیات جودو استان این میزبانی به خوبی برگزار شد. از تمام عزیزان که در این چند روز میزبان خانواده جودو بودند تشکر میکنم.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه، اظهار داشت: به زودی با مدیر سازمان تیم های ملی جلسه ای را خواهیم داشت و در مورد کادر فنی و نفرات دعوت شده به اردو تیم ملی بزرگسالان تصمیم گیری خواهد شد و به زودی اردوی تیم ملی را آغاز خواهیم کرد.  با توجه به اینکه قرار است مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور  اوایل اردیبهشت ماه  به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار شود، ما هرچه زودتر اردوی آماده سازی تیم ملی را جهت حضور در این مسابقات برگزار خواهیم کرد.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که برای هدایت تیم ملی بزرگسالان چه زمانی مربی  خارجی از سوی فدراسیون جهانی معرفی خواهد شد، گفت: اخیرا در سفری که به ابوظبی داشتم، جلسه ای با ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو داشتم که او قول مساعدی در خصوص معرفی یک مربی خارجی سطح بالا  را به ما داد. قرار است این مربی خارجی هم با هزینه فدراسیون جهانی  به ایران بیایید. ما منتظر معرفی گزینه خارجی فدراسیون جهانی هستیم که قطعابه زودی در مورد اضافه شدن کادرفنی تیم های ملی تصمیم گیری خواهیم کرد.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا زمان برگزاری مسابقات جام باشگاه های آسیا و قهرمانی کاتای آسیا مشخص شده است یا خیر گفت:  ما آمادگی خودمان را برای برگزاری این دو رویداد اعلام کرده ایم. اتحادیه جودو آسیا میزبانی این دو رویداد را به ما داده است، ما هم در تلاش هستیم تا با یک برنامه ریزی دقیق تاریخ برگزاری این دو رویداد را به مسوولان اتحادیه جودو آسیا اعلام کنیم. هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم و به زودی زمان برگزاری این رقابت ها را اعلام خواهیم کرد.

وی در واکنش به این سوال که نظر شما در مورد حذف ماده ۱۳۴ مالیات های مستقیم چیست، لایحه به مجلسه رفته پ تصویب شده است اگر این ماده در شورای نگهبان تصویب شود، همه فدراسیون های ورزشی، باشگاه ها و آموزشگاه ورزشی باید مالیات پرداخت کنند،گفت: متاسفانه در جایی که ورزش باید بدون مالیات باشد،ما فدراسیون ها و باشگاه ها درگیر موضوع پرداخت مالیات هستیم. سازمان امور مالیاتی با فدراسیون ها چکشی برخورد میکند و این عدم همکاری دوستان مالیاتی با ورزش باعث شده که ضربات سنگینی به ورزش کشورمان وارد شود. بخشی از همین بودجه ضعیفی که فدراسیون ما در اختیار دارد، صرف اعزام تیم های ملی به مسابقات بین المللی و برگزاری اردوهای داخلی می شود. بخشی دیگر نیز صرف کمک به هیات جودو استان ها و حقوق تیم های ملی می شود. متاسفانه همه فدراسیون ها با مالیاتی که از مدیران قبلی به ارث مانده دست و پنجه نرم میکنیم.

میراسماعیلی در ادامه عنوان کرد: سوال همه ما این است، چرا ما که برای برافراشته شدن پرچم کشورمان تلاش می کنیم باید چنین مالیات هایی را پرداخت کنیم؟به جای اینکه همه ما تلاش کنیم که در میادین بین المللی پرچم ایران را به نمایش در بیاوریم، اما شاهد سنگ اندازی با چنین تصمیماتی در ورزش هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا نماینده سازمان بازرسی پیشنهاد تشکیل مرکز حکمیت و داوری ورزش را مطرح کرده است، آیا شما با این پیشنهاد موافق هستید یا خیر گفت: همه فدراسیون های ورزشی دارای استقلال هستند.

در واقع برای خودشان کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و کمیته استیناف دارند؛ طبیعتا رای هم قابل استناد است و با این شرایط اگر بخواهیم یک محلی را اضافه تر تاسیس کنیم قطعا حواشی بیشتری خواهد داشت.

فدراسیون ها استقلال دارند و زیر نظر فدراسیون جهانی با اساسنامه مشخصی که دارند فعالیت میکنند، چرا این اساسنامه را میخواهیم زیر سوال ببریم؟ طبیعتا اگر یک ارگان یا سازمانی با یک قدرت بیشتری سلیقه ای بخواهد تاسیس شود، قطعا اتفاقاتی رخ میدهد که این اتفاقات به ضرر ورزش است.

میراسماعیلی در ادامه افزود: به اعتقاد من نباید استقلال فدراسیون ها زیر سوال برود. فدراسیون جهانی هم دوست دارد این دخالت ها کم شود و فدراسیون ها دارای استقلال باشند.

این موضوع به صلاح ورزش کشورمان نیست و دوستان باید این موضوع را بدانند و سلیقه ای عمل نکنند. اگر این موضوع تصویب شود، ضربه بزرگی به ورزش ایران زده خواهد شد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =